FAQ

Jak mogę wesprzeć Fundację SLOW?

Dziękujemy, że wspierasz działania Fundacji! Możesz przekazać darowiznę podając poniższe dane:

Fundacja SLOW

ul. Domaniewska 17/19 lok. 133
02-663 Warszawa
Nr rachunku w Banku Ochrony Środowiska:
12 1600 1462 1878 7531 9000 0004 

Możesz również skorzystać z systemu PayPal klikając {tutaj}

Jestem twórcą. Co mogę zrobić, żeby znaleźć się w Albumie TBPI?

Koniecznie wyślij swoje zgłoszenie przez stronę nominacje.com. Wybierz w formularzu tom, który odpowiada profilowi Twojej twórczości, uzupełnij potrzebne dane, wyślij i czekaj na kontakt z naszej strony. Po ostatecznym wyborze prac do danego albumu, skontaktujemy się ze wszystkimi artystami.

Na jakich zasadach odbywa się wybór artystów do poszczególnych tomów albumu TBPI?

Do podjęcia ostatecznej decyzji dotyczącej prac, które znajdą się w poszczególnych tomach, angażujemy każdorazowo wiele osób z różnych środowisk: akademickiego, artystycznego, a także dziennikarzy, kulturoznawców, historyków sztuki. W skutek wielu dyskusji, a ostatecznie, z drżeniem serca, poprzez oddanie głosów, dokonaliśmy wyboru. Jest to wybór subiektywny, bo każdy wybór taki jest. Zrobiliśmy jednak wszystko, aby w albumie znaleźli się najlepsi polscy ilustratorzy

Kiedy planowane są wydania kolejnych części albumów TBPI?

Harmonogram wydawniczy znajdziesz na głównej stronie tbpi.pl.

Które części albumu są w bieżącej sprzedaży, a które dopiero się ukażą?

Do tej pory ukazały się 3 pierwsze tomy serii. Jeżeli kupisz jedną z nich, album zostanie wysłany do Ciebie od razu. Pozostałe tomy (od 4 do 11) będą ukazywały się zgodnie z harmonogramem wydawniczym (znajdziesz go na głównej stronie tbpi.pl).

Czy mogę odebrać swoje zamówienie osobiście?

Wysyłka realizowana jest z magazynu logistycznego współpracującego z Fundacją SLOW. Dlatego nie ma możliwości osobistego odbioru przesyłki. Sugerujemy korzystanie z opcji przesyłki kurierskiej, która jest najszybszą i najczęściej bezproblemową formą dostawy.

Czy (i jak) mogę śledzić swoją przesyłkę?

Tak, każdy z przewoźników, z których usług korzystamy oferuje możliwość śledzenia przesyłek. Możesz to zrobić korzystając z poniższych linków:
Przesyłki DHL: {ŚLEDZENIE DHL}
Przesyłki DPD: {ŚLEDZENIE DPD}
Przesyłki Poczta Polska: {ŚLEDZENIE Poczta Polska}

Do śledzenia przesyłki niezbędny jest numer listu przewozowego, który w chwili nadania przez nas przesyłki, firma kurierska wysyła na podany podczas składania zamówienia adres e-mail.

Jeśli nie widzisz maila z numerem listu przewozowego od firmy kurierskiej lub Fundacji SLOW, sprawdź w spamie.

Czy mogę zamówić album z opcją płatności przy odbiorze?

Nie, w związku z dużą ilością nieodbieranych przesyłek tego typu w przeszłości, zrezygnowaliśmy z takiej opcji dostawy. Korzystamy z wiodących firm realizujących płatności elektroniczne zapewniających bezpieczeństwo przepływu środków. Możesz być pewny, że płatności zostaną zrealizowane w sposób bezpieczny.

Czy otrzymam informację po wysłaniu do mnie zamówionego albumu?

Tak, otrzymasz powiadomienie mailem zawierające szczegóły dostawy. Zazwyczaj możesz też, na dzień przed doręczeniem przesyłki, zmienić adres doręczenia.

Ile czasu będę oczekiwał na zamówioną przesyłkę?

Zamówione wydawnictwa są najczęściej wysyłane kolejnego dnia po odnotowaniu płatności. Z przyczyn technicznych wysyłka może nastąpić w ciągu 3 dni roboczych, ale zdarza się to niezwykle rzadko. Dostawa następuje w ciągu 2 dni roboczych od momentu wyjścia z naszego magazynu.

Kto może zmienić adres przesyłki?

Zmiany adresu może dokonać wyłącznie upoważniony odbiorca. Skontaktuj się w tej sprawie z infolinią DHL pod numerem +48 42 634 53 45 lub dokonaj zmiany przez stronę DHL, do której link otrzymałeś w mailu z powiadomieniem o przesyłce. Nadawca nie ma możliwości dokonania nieodpłatnej zmiany adresu dostawy.

Jak zmienić adres doręczenia wysłanej przesyłki?

Adres doręczenia możesz zmienić za pośrednictwem strony internetowej przewoźnika. W tym celu skorzystaj z linku, który otrzymałeś w powiadomieniu mailowym o przesyłce. Zmiany w przesyłce krajowej możesz również dokonać za pośrednictwem infolinii DHL, w tym celu zadzwoń pod numer +48 42 634 53 45, pamiętaj, żeby wcześniej przygotować numer przesyłki otrzymany mailem lub SMSem. Operator dokona zmiany adresu.

Jak zmienić adres doręczenia zamówienia, które nie zostało jeszcze wysłane?

Adres przesyłki, która oczekuje na wysłanie (W trakcie realizacji) lub zamówionej w ramach przedsprzedaży można zmienić wysyłając maila na redakcja@beslow.pl z adresu wskazanego przez Ciebie w zamówieniu. Jeżeli nie jesteś pewny czy Twoja przesyłka została już wysłana, możesz się upewnić logując się na swoje konto, pod tym samym adresem mailowym lub dzwoniąc w dni robocze w godzinach 9.00 – 17.00 pod numer +48 22 487 51 81.

Moja przesyłka nie dotarła w wyznaczonym terminie. Co mam robić?

Jeżeli Twoja przesyłka nie dotarła w ustalonym terminie znaczy, że coś poszło nie tak. Skontaktuj się z nami jak najszybciej drogą mailową na adres redakcja@beslow.pl lub telefonicznie w dni robocze w godzinach 8.00–17.00 pod numer +48 22 487 51 81.

Jaka firma transportowa dostarczy moją przesyłkę?

Przesyłki krajowe realizuje dla nas firma DHL. W ruchu międzynarodowym korzystamy z usług DPD, GLS, UPS i Poczty Polskiej.

Jeżeli zamówię album już wydany razem z tomem, który jeszcze się nie ukazał to kiedy otrzymam przesyłki?

Tomy, które już się ukazały zostaną do Ciebie wysłane niezwłocznie, a te które ukażą się w przyszłości będą sukcesywnie wysyłane zgodnie z terminami ich wydania – prosto z drukarni.

W jakiej formie mogę dokonać płatności za zamówienie?

Płatności można dokonać przelewem natychmiastowym lub tradycyjnym, kartą za pośrednictwem serwisu DotPay. Możesz również zapłacić za korzystając z systemu PayPal. Po zrealizowaniu zamówienia w naszym sklepie zostaniesz automatycznie przekierowany do wybranego serwisu transakcyjnego. Znajdziesz tam wszelkie informacje, które pozwolą Ci zrealizować swoją płatność.

Czy mogę odebrać swoje zamówienie osobiście?

Wysyłka realizowana jest z magazynu logistycznego współpracującego z Fundacją SLOW. Dlatego nie ma możliwości osobistego odbioru przesyłki. Sugerujemy korzystanie z opcji przesyłki kurierskiej, która jest najszybszą i najczęściej bezproblemową formą dostawy.

Czy mogę zamówić album z opcją płatności przy odbiorze?

Nie, w związku z dużą ilością nieodbieranych przesyłek tego typu w przeszłości, zrezygnowaliśmy z takiej opcji dostawy. Korzystamy z wiodących firm realizujących płatności elektroniczne zapewniających bezpieczeństwo przepływu środków. Możesz być pewny, że płatności zostaną zrealizowane w sposób bezpieczny.

Czy (i w jakiej formie) otrzymam informację po wysłaniu do mnie zamówionego albumu?

Tak, otrzymasz powiadomienie mailem, (w niektórych przypadkach także wiadomością SMS), zawierające szczegóły dostawy. Z tego powodu bardzo ważne jest, żeby podany przez Ciebie w zamówieniu adres e-mail oraz numer telefonu były prawidłowe.

Jakie warunki muszę spełnić, żeby zwrócić zamówienie?

Zgodnie z obowiązującymi przepisami, zwrotu można dokonać, jeżeli towar nie nosi żadnych śladów użytkowania. W praktyce oznacza to, że możesz zwrócić album, jeżeli nie została usunięta z niego folia ochronna zabezpieczająca etui i nie został on w żaden sposób mechanicznie uszkodzony. Zwrotu można dokonać w ciągu 14 dni od daty doręczenia (liczy się data nadania przez Ciebie przesyłki).

Wcześniej prosimy o złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Możesz je wysłać mailem na adres redackja@beslow.pl. Nie musisz podawać przyczyny, ale będziemy Ci bardzo wdzięczni za informację co spowodowało zmianę decyzji.

Oświadczenie o odstąpieniu od umowy winno zawierać wszystkie informacje zgodnie z obowiązującymi przepisami. Zważywszy na dużą ilość zamówień, nie zawsze jesteśmy w stanie precyzyjnie zidentyfikować zamówienie jeśli podane informacje są niekompletne. Najważniejsze jest, aby oświadczenie takie zawierało: imię i nazwisko, numer zamówienie (#), adres osoby zamawiającej i było wysłane z adresu e-mail, który podano w zamówieniu.

Zwracamy uwagę, że albumy z wpisem Honorowego Wydawcy (jeśli podałeś go w trakcie przygotowywania zamówienia) są personalizowane zgodnie z Twoim zamówieniem, a więc nie podlegają zwrotowi chyba że zawartość przesyłki niezgodne jest z zamówieniem. Przed złożeniem zamówienia a także przed zwrotem, zapoznaj się z regulaminem.

Proszę o dopisanie na opakowaniu: ZWROT ZAMÓWIENIA i podanie jego numeru (zaczynającego się od #). Konieczne jest również podanie przesłanie albumu w opakowaniu ochronnym oryginalnym lub równie skutecznie chroniącym album przed uszkodzeniem. Firmy kurierskie odrzucają reklamacje uszkodzonych przesyłek, jeśli zostały one nieprawidłowo zapakowane. Oryginalne opakowanie SLOW gwarantuje bezpieczeństwo zawartości.

Otrzymałem kupon (kod) rabatowy. Jak mogę go wykorzystać?

Kupon rabatowy możesz wykorzystać przy zakupie podanych na nim produktów w naszym sklepie.
Kod z kuponu wpisz w koszyku, po dodaniu do niego wybranych albumów i wybierz ‘Zastosuj kupon’.

Jeśli kupon przypisany jest do Twojego konta, zanim go zastosujesz, musisz się zalogować przy użyciu konta i maila do którego kupon został przypisany. Taką informację znajdziesz w mailu, w którym kupon został do Ciebie wysłany.

Wcześniej sprawdź w treści maila na jakie produkty obowiązuje kupon i czy powiązany jest z Twoim mailem i kontem w naszym sklepie.

Dlaczego ceny albumów różnią się od siebie i zmieniają się w czasie - album najpierw kosztuje 130, a potem 349 zł?

Koszt wydania jednego egzemplarza to około 170 zł. Ponieważ Fundacji zależy na tym, aby album był w przystępnej cenie i dostępny dla możliwie największej liczby czytelników, w pierwszym etapie sprzedawany jest poniżej kosztów.

Ceny zmieniają się wraz ze zbliżającym się terminem wydania.
Albumy są dostępne w obniżonych cenach w okresie przedsprzedaży (im dłuższy okres do daty wydania tym niższa cena). Po ukazaniu się danego tomu cena przyjmuje wartość 299 zł, a przed wyczerpaniem zapasów 349 zł.

Nakłady albumów są ograniczone, a tomy od 1 do 3 są już na wyczerpaniu.

Czy otrzymam fakturę za swoje zamówienie?

Tak, faktura zostanie do Ciebie wysłana, zaraz po odnotowaniu płatności na naszym rachunku, drogą elektroniczną. Z tego powodu bardzo ważne jest, żeby Twój mail i wszystkie dane niezbędne do faktury w zamówieniu zostały podane bezbłędnie.

Reprezentuję instytucję, która nie ma możliwości realizacji płatności kartą lub PayPal. Jak mogę kupić album?

W sklepie dostępna jest opcja płatności przelewem tradycyjnym.

Jeśli potrzebujesz pomocy, wyślij maila na adres redakcja@beslow.pl, dostaniesz szczegółową instrukcję jak zrealizować tego typu zamówienie.

Czy mogę zamówić album z opcją płatności przy odbiorze?

Nie, w związku z dużą ilością nieodbieranych przesyłek tego typu w przeszłości, zrezygnowaliśmy z takiej opcji dostawy. Korzystamy z wiodących firm realizujących płatności elektroniczne zapewniających bezpieczeństwo przepływu środków. Możesz być pewny, że płatności zostaną zrealizowane w sposób bezpieczny.

Jak mogę zgłosić wniosek o publikację w dziale {free:zone}

Wniosek możesz złożyć za pośrednictwem formularza.
Znajdziesz go tu: {wniosek}

Chcę pisać dla portalu www.beSlow.pl. Co mam zrobić?

Z przyjemnością nawiążemy współpracę z dziennikarzami, którzy chcą pisać rzetelne artykuły dla naszego portalu.
Zgłoszenia prosimy składać za pośrednictwem formularza: {wniosek}

Jestem twórcą. Co mogę zrobić, żeby znaleźć się w Albumie TBPI?

Koniecznie wyślij swoje zgłoszenie przez stronę nominacje.com. Wybierz w formularzu tom, który odpowiada profilowi Twojej twórczości, uzupełnij potrzebne dane, wyślij i czekaj na kontakt z naszej strony. Po ostatecznym wyborze prac do danego albumu, skontaktujemy się ze wszystkimi artystami.

Jestem zainteresowany podjęciem stażu/wolontariatu w Fundacji. Jak mogę się skontaktować?

Napisz do nas na adres redakcja@beslow.pl, załącz swoje CV i napisz w jakim zakresie chcesz podjąć współpracę. Skontaktujemy się tylko z wybranymi osobami.

Jak mogę poprosić {slow} o patronat medialny?

Z przyjemnością obejmiemy patronat medialny nad wydarzeniami i przedsięwzięciami, których cele zbieżne są z celami Fundacji SLOW.
Abyśmy mogli rozpatrzyć Twój wniosek, przygotuj krótki opis swojego projektu:

  • czego przedsięwzięcie dotyczy
  • czego oczekujesz od redakcji {slow}
  • jakie korzyści proponujesz redakcji {slow}

Potem prześlij wszystko mailem na adres redakcja@beslow.pl

Co mam zrobić, aby moje prace opublikowane zostały w TBPI 2020 | YOUNG?

Odwiedź tę stronę. Tam dowiesz się wszystkiego.

Jak zapakowany jest album do wysyłki?

Zafoliowany album znajduje się w etui, które również jest zafoliowane. Poza tym zapakowany jest w podwójne pudełko. Tak, aby po rozpakowaniu przesyłki, którą dostarczy kurier, w środku było nienaruszone, gotowe do sprezentowania, eleganckie pudełko.

Tak pakujemy wszystkie albumu z serii TBPI:

Na jakim papierze drukowane są albumy?

Albumy są drukowane na matowym papierze Munken firmy Arctic Paper o gramaturze 130 g/m².

Jaka jest technika druku albumu?

Album drukowany jest techniką offsetową w liniaturze co najmniej 150 lpi, full color.
W związku z wykorzystaniem szlachetnego papieru niepowlekanego konieczne jest zastosowanie specjalnych technik przygotowalni materiałów do druku oraz odpowiednich farb drukarskich.

Prace ilu artystów znajdują się w każdym z tomów TBPI?

Każdy tom nieco się różni pod tym względem. W dotychczas opublikowanych były to następujące ilości:
TBPI 1 – 39 artystów,
TBPI 2 – 35 artystów,
TBPI 3 – 53 artystów.
W każdym z kolejnych tomów albumu znajdą się prace około 35 artystów.

Jaki jest skład komisji wybierającej artystów do każdego z tomów TBPI?

Angażujemy każdorazowo wiele osób z różnych środowisk: akademickiego, artystycznego, a także dziennikarzy, kulturoznawców, historyków sztuki. Do każdego tomu powoływana jest odrębna komisja spośród osób posiadających najwyższe kompetencje w danej dziedzinie.

Kiedy opublikowane zostaną listy artystów do kolejnych tomów TBPI?

Listy artystów są publikowane sukcesywnie między 4 a 1 miesiącem przed wydaniem albumu.

Kiedy planowane są wydania kolejnych części albumów TBPI?

Harmonogram wydawniczy jest dostępny na głównej stronie tbpi.pl.