To już siódme wydanie książki, w której znalazły się wybrane przez autorów Homebook.pl wnętrza autorstwa wybranych polskich pracowni. Nowy album liczy aż 30 projektów i 255 stron – na każdej z nich czytelnicy odnajdą nie tylko inspirujące rozwiązania, ale i zachętę, by mieszkać bardziej świadomie i odpowiedzialnie.
Tekst: Homebook.pl
Ilustracje: Homebook.pl
Siódma edycja albumu Homebook Design jest ukłonem w stronę ponadczasowego projektowania. Każdy z przedstawionych w książce projektów przenosi czytelnika do świata, w którym najlepszy design wyznaczają nie dominujące trendy, lecz przede wszystkim – świadomość i innowacyjność zastosowanych rozwiązań oraz odwaga w podejmowaniu nieszablonowych decyzji.
Design to moc mądrej kreacji
Rosnąca dyskusja nad less waste i odpowiedzialnością za generowane dobra oraz sposoby zagospodarowania przestrzeni, przez długi okres wykluczała ze sfery swoich zainteresowań świat designu. Zyskujące na znaczeniu w ostatnich latach idea circular economy i rezygnacja z tymczasowych trendów na rzecz ponadczasowości, zapoczątkowały zwrot ku odpowiedzialnemu projektowaniu. Właśnie to hasło stało się inspiracją dla twórców albumu i motywem przewodnim publikacji.
– Jak co roku, zależało nam na zgromadzeniu w jednym miejscu projektów o różnorodnych stylach, metrażach i rozwiązaniach. Każdy z nich inspiruje i udowadnia, że połączenie funkcji i estetyki z rozwiązaniami less waste jest możliwe, a korzystanie z udogodnień współczesności i poszanowanie dla surowców i materiałów mogą iść w parze – mówi Anna Poprawska, redaktor naczelna albumu Homebook Design vol. 7.
Mnogość rozwiązań i stylów
Projekty w duchu biophilia design, czerpanie pełnymi garściami ze stylu vintage, zauroczenie naturalnymi materiałami i akcentami przeszłości – to wszystko czytelnicy odnajdą w kolejnej, siódmej już publikacji, której wydawcą jest platforma Homebook.pl. Na kartach albumu znalazło się 30 projektów domów, apartamentów i mieszkań oraz nieskończona ilość niestandardowych rozwiązań. Wśród nich abstrakcyjny mural w jednej z łazienek podwarszawskiego domu, drzewo oliwne rosnące w przestrzeni zabudowanej werandy szczecińskiej inwestycji oraz odpowiednio zaimpregnowany mur pruski, wkomponowany w jedną ze ścian pomieszczenia w warmińskim domu.
– Odpowiedzialne projektowanie to nie tylko kompletny projekt ekologicznego domu. To również renowacja starej posadzki zamiast kupna paneli, to używanie naturalnych i biodegradowalnych materiałów, to zastosowanie takiego samego materiału do kilku elementów wnętrza, by zniwelować część odpadów, to dekoracje DIY, to meble z drugiej ręki lub od lokalnych rzemieślników. Wszystko po to, by pokazać, że bez względu na gust i preferowany styl, możesz stworzyć wnętrze z poszanowaniem dla unikalnej historii miejsca lub elementów aranżacji i odpowiedzialnością za jego przyszłość – podsumowuje Anna Poprawska.
Idea odpowiedzialnego projektowania nie jest jedynym, co łączy projekty, które znalazły się na stronach książki. To również wychodzenie poza okowy społecznych ram i stereotypów oraz wyobrażeń na temat tego, jak mieszkać należy. Odpowiedź na to pytanie, zdaniem twórców albumu jest tylko jedna – dokładnie tak jak chcemy.
Tegorocznej edycji Homebook Design patronują: Elle Decoration, Czas na Wnętrze, WhiteMAD, Wp.pl, Domo+, Magazif.com, PLN Design oraz magazyn {slow}. Partnerem merytorycznym wydania jest marka DRE, polski producent drzwi.
Nowy album jest dostępny w salonach Empik oraz na stronie sprzedaży homebookdesign.pl od 12 listopada.